Cantilena ry:n kuorot ovat olleet merkittävä tekijä savonlinnalaisessa musiikkielämässä koko olemassaolonsa ajan.

Ne ovat esiintyneet ahkerasti Savonlinnassa, mm. perinteisissä äitienpäivä- ja isänpäiväkonserteissa  teatterissa, lukuisissa kuorojen yhteiskonserteissa, kaupungin ja seurakunnan järjestämissä tilaisuuksissa ja Savonlinnan Orkesteriyhdistyksen järjestämissä konserteissa.

Kuorojen laulajat ovat laulaneet lapsikuoro- ja lapsisolistiosuuksia Savonlinnan Oopperajuhlien produktioissa jo yli 20 vuotta (Taikahuilu, Tannhäuser, Macbeth, Turandot, Carmen, Isän tyttö, Boris Godunov, Pajazzo, Aika ja uni, Mefistofele, Tosca, Koirien Kalevala, Hui Kauhistus, 7 Koiraveljestä, Norppaooppera, Carmina burana, Patarouva, La Boheme).

Savonlinnan Oopperajuhlat palkitsi tämän pitkäjänteisen työn valitsemalla  Leena Astikaisen ja hänen johtamansa oopperajuhlien lapsi-ja nuorisokuoron Oopperajuhlien ”Vuoden taiteilijaksi” juhlakaudella 2012.

Kuorot ovat esiintyneet myös lukuisissa Savonlinnan teatterin musikaaliproduktioissa (Mörköoopperat, Antero Vipuliini ja Taikatakki, Sirkuksen kummitus, Karamelliooppera, Ruma ankanpoikanen, Sound of Music, Kuut, tähdet, auringot, Myrskyluodon Maija, My Fair Lady).

Laululeikkikuoro

Iloinen lapsikuoro